Geramnya akuuuuu.....

Dulu, memang tak pernah aku bayangkan. Cerita-cerita tu, memang berlaku; tapi bukan di kampungku-di kampung orang lain. Tak terasa sangat lah keperitan, kepayahan, kerumitan yang terpaksa dilalui oleh orang-orang kampung tersebut. Alih-alih....peristiwa tu berlaku juga juga di sekitar kawasan kampung aku. Geramnya aku dan orang-orang kampungku.



Peristiwanya memang impaknya melibatkan keseluruhan rakyat di dalam kampung ku itu; yang mempunyai line telefonlah. Kerap dan acap sangat dah berlaku kecurian kabel telefon ni. Tak terlintas pun perkara ini akan berlaku juga di kampung ku ini. Sehingga setakat hari ini; sudah hampir 4.....5 kali dah kabel telefon ini di curi oleh makhluk yang tiada berperikemanusiaan.

Masa kan tidak....dalam beberapa hari yang lepas, satu kejutan besar telah berlaku semasa kecurian telefon oleh 'makhluk' ini. Kalau dikira dalam jumlah yang kasar, aku tengok hampir sejauh 10 tiang telefon yang kabelnya dikebas oleh makhluk perosak itu. Panjangnya kabel yang dicuri itu. Entah berapa kilo agaknya kabel itu dapat dijual. Inilah satu kecurian kabel telefon yang agak panjang. Beratus meter panjang kabel tersebut.

Kalau sebelum ini.....
0 Responses